/Trzy, dwa, jeden...

/Tak się zaczęła nasza....

/Takie oto są...

/Utrzymajmy

KODEKS ETYKI GRUPY KAPITAŁOWEJ EUROTEL

1. GENEZA POWSTANIA KODEKSU ETYKI

Kodeks Etyki Grupy Kapitałowej jest zbiorem wartości i zasad, które obowiązują w Grupie Eurotel. Określamy w nim podstawowe wartości etyczne oraz standardy, których przestrzegania oczekuje się zarówno od kadry zarządzającej, jak i od pracowników. Do ich znajomości zobowiązany jest każdy podmiot działający w imieniu i na rzecz Grupy EUROTEL, bowiem kultura pracy w Grupie Kapitałowej EUROTEL opiera się na zasadach przestrzeganych przez wszystkich zatrudnionych w Grupie i działających na Jej rzecz.

Świadomość potrzeby stosowania się do standardów etycznych i przestrzegania jasno określonych norm w relacjach zawodowych wpływa korzystnie nie tylko na wykonywaną przez nas pracę, ale również na relacje społeczne kształtowane przez nas niezależnie od miejsca zajmowanego w strukturze Grupy EUROTEL.

Kodeks Etyki Grupy Eurotel jest zbiorem norm wspólnego sytemu wartości, który powinien być przez nas stosowany zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym, mając realny wpływ na kształtowane przez nas relacje. Dlatego też Kodeks Etyki kierujemy nie tylko do naszych pracowników, ale również do naszych kontrahentów i wszelkich podmiotów z nami współpracujących. Wierzymy, że taka postawa ułatwi nam wybór właściwej drogi w zakresie standardów etycznego postępowania, a także wzorców i norm pozwalających na kształtowanie kultury etycznej w naszej Organizacji.

2. NASZE OBOWIĄZKI ZWIĄZANE Z KODEKSEM ETYKI

Kodeks niniejszy kierujemy do wszystkich pracowników naszej Organizacji – bez względu na zajmowane stanowisko, rodzaj wykonywanej pracy czy jej wymiar, dlatego też niezbędnym jest, aby każdy z nas rzetelnie zapoznał się z jego treścią i wdrożył określone w nim normy postępowania na co dzień do swojego środowiska pracy. W przypadku występowania jakichkolwiek niejasności co do treści niniejszego Kodeksu, każdy pracownik może zwrócić się do swojego bezpośredniego przełożonego w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w zakresie pożądanego postępowania w danej sytuacji. Jeżeli z okoliczności wynika, iż mogło dojść do naruszenia zasad wyrażonych Kodeksem Etyki, każdy pracownik winien niezwłocznie dokonać zgłoszenia ich naruszenia w trybie wskazanym w treści Kodeksu. Mile widziane będą również zgłoszenia do bezpośrednich przełożonych propozycji zmian treści Kodeksu w celu jeszcze lepszego i pełniejszego kształtowania kultury etycznej w naszej Organizacji – Grupie Kapitałowej EUROTEL.

Szczególne obowiązki w zakresie wdrożenia zasad współżycia społecznego określonych niniejszym Kodeksem Etyki przypisuje się kadrze kierowniczej, przez którą rozumie się menedżerów, kierowników komórek organizacyjnych oraz członków zarządów. Ta właśnie ta grupa pełni istotną rolę w naszej Organizacji kształtując każdego dnia szereg zachowań w naszym otoczeniu.

Od kadry kierowniczej oczekujemy:

· zadbania, by wszyscy pracownicy zapoznali się z Kodeksem Etyki i stosowali jego zalecenia,
· przestrzegania wszelkich norm wynikających z Kodeksu, jak również dawania przykładu swoim własnym zachowaniem i etycznym postępowaniem dla pozostałych członków załogi,
· reagowania w przypadku naruszenia Kodeksu Etyki,
· udzielania wyjaśnień zapisów Kodeksu Etyki,
· wspierania pracowników w zakwalifikowaniu danego zachowania w kontekście naruszenia norm etycznych i kształtowaniu kultury etycznej w organizacji.

3. PRACOWNICY

3.1 PRZYJAZNE WARUNKI PRACY

Nasi pracownicy stanowią naszą największą przewagę na rynku. Jesteśmy dumni z posiadanej prze nich wiedzy i doświadczenia, a także umiejętności. W Grupie Kapitałowej Eurotel stosujemy się do obowiązujących przepisów prawa pracy i stosujemy niedyskryminacyjne kryteria zatrudniania i awansowania. Wszystkich pracowników zatrudniamy zachowując najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa w miejscu pracy, a podstawową formą zatrudnienia jest umowa o pracę.

Tworzymy miejsca pracy, w których pracownicy mogą skutecznie i efektywnie realizować swoje zadania, a dzięki odniesionym sukcesom zyskać motywację dla dalszego rozwoju zawodowego i osobistego.

Osoby zajmujące stanowiska kierownicze winny stanowić wzór do naśladowania w każdym aspekcie życia zawodowego. Wierzymy, że działania przełożonych kształtują standardy w miejscu pracy. Każdy przełożony powinien czuć się szczególnie odpowiedzialny za to, aby zawsze postępować etycznie i z poszanowaniem swojego podwładnego. W relacjach pracowniczych zachowujemy wysokie standardy kultury osobistej, szacunku oraz uprzejmości. Promowane przez nas wartości, które legły u podstaw naszych działań są w pełni zgodne z fundamentalnymi źródłami tychże zasad: z Powszechną Deklaracją Praw Człowieka oraz standardami Międzynarodowej Organizacji Pracy.

3.2 RÓWNE SZANSE W ŻYCIU ZAWODOWYM

Działania w naszej Organizacji opierają się przede wszystkim na sprawiedliwym traktowaniu wszystkich pracowników, ze względu na stanowisko, staż pracy, wymiar pracy, wiek, płeć, orientację seksualną, narodowość, wygląd, wyznanie czy przekonania polityczne. Wynagradzanie, przyznawanie awansów i rekrutowanie odbywa się na podstawie jasnych i przejrzystych kryteriów, co pozwala na zagwarantowanie równego traktowania wszystkich pracowników i osób ubiegających się o zatrudnienie w naszej Organizacji. Naszym celem jest zapewnienie równych szans zatrudnienia, rozwoju, doskonalenia zawodowego i awansów, co wyraża się w następujących działaniach:

· jasne przekazywanie zakresu obowiązków i oczekiwań w stosunku do nich na zajmowanym przez pracownika stanowisku,
· wspieranie pracownika przez przełożonych w wypełnianiu zakresu obowiązków,
· poszerzanie obszaru kompetencji pracownika poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach,
· opartą o rzetelne i merytoryczne i jasno sformułowane kryteria ocenę wykonywanych przez pracownika obowiązków,
· dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z pracownikami przez kadrę kierowniczą,
· podejmowanie przez kadrę kierowniczą działań w stosunku do pracowników, w tym dotyczących awansu, na podstawie jasnych kryteriów w sposób rzetelny i z odpowiednim uzasadnieniem oraz informowanie o podjętych działaniach,
· partnerska komunikacja pomiędzy przełożonymi a pracownikami.

3.3 RYZYKO KORUPCJI

W naszej Organizacji uznaje się za niedozwolone wszelkie przejawy zachowań korupcyjnych. Każde działanie korupcyjne spotyka się z zasadą „zero tolerancji”. Nasza antykorupcyjna postawa wyrażana jest poprzez niewręczanie i nieprzyjmowanie nienależnych korzyści, zarówno materialnych jak i niematerialnych, które mogłyby stanowić działania naruszające bezstronność naszych ocen związanych z zajmowanym stanowiskiem lub wykonywaną funkcją lub mogłoby stanowić niewłaściwe wynagrodzenie. Korzyścią nienależną jest taka korzyść, która w sposób pośredni bądź bezpośredni może być uznana za wręczoną po to, aby otrzymujący realizował swoje obowiązki służbowe w sposób oczekiwany przez wręczającego. Może być to gotówka, prezent, obietnica podróży, zaproszenie o charakterze rozrywkowym a także korzyść niemajątkowa mająca na celu jakiekolwiek polepszenie sytuacji otrzymującego.

Każda, nawet najmniejsza proponowana korzyść, winna zostać poddana każdorazowo krytycznej analizie w następujących kwestiach:

· czy korzyść została wręczona w celu wpłynięcia na bezstronność i obiektywne podejście przyjmującego w zakresie kompetencji będących w jego zasięgu czy raczej w celu budowania dobrej relacji,
· czy korzyść wywołała moje zakłopotanie bądź innych osób z mojego otoczenia zawodowego w Organizacji,
· czy fakt przyjęcia korzyści przeze mnie wywołał reakcję w moim otoczeniu zawodowym,
· czy wystąpiła obawa przed poinformowaniem bezpośredniego przełożonego o przyjętej korzyści,
· czy o próbie wręczenia bądź o otrzymaniu korzyści został poinformowany mój bezpośredni przełożony,
· czy korzyść jest znikomej wartości i ma charakter symboliczny.

Należy bezwzględnie unikać jakiegokolwiek angażowania się lub świadczenia usług dla podmiotów będących klientami, partnerami biznesowymi, dostawcami, a co najważniejsze – konkurentami – aby nie doprowadzić do zaistnienia sytuacji, która będzie poczytywana jako konflikt interesów w stosunku do podmiotu z Grupy EUROTEL.

3.4 DBAŁOŚĆ O BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE PRACOWNIKÓW

Zapewnienie bezpiecznych warunków pracy jest podstawowym filarem działania Grupy EUROTEL. Wymagamy, aby wszyscy znali i przestrzegali obowiązujących przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Wszystkim pracownikom zapewniamy dostęp do informacji o ryzyku zawodowym i sposobach bezpiecznego wykonywania pracy, a także dostarczamy im odpowiednich ku temu zasobów. Wszyscy jesteśmy zobowiązani do wykonywania pracy zgodnie z warunkami BHP.

Nieustannie monitorujemy warunki na stanowiskach pracy i dążymy do poprawy ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracy naszych pracowników poprzez:

· poszerzanie świadomości pracowników w zakresie ochrony zdrowia,
· ratowanie życia w sytuacji alarmowej,
· ostrzeganie przed zagrożeniem dla życia lub zdrowia i wdrażanie zapobiegania takim zagrożeniom.

3.5 TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA I POUFNOŚĆ

W Grupie Kapitałowej EUROTEL chronimy wartość naszych informacji i pomysłów oraz sposób ich wykorzystania. Staramy się, aby wszelkie informacje pozostające w naszych zasobach nie były ujawniane, bowiem w każdym momencie stanowić one mogą tajemnicę przedsiębiorstwa Grupy EUROTEL bądź naszych kontrahentów. Aby strzec tych wartości, musimy zabezpieczać informacje przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym oraz zmianą utratą bądź zniszczeniem. Ochronie podlegają w szczególności informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa oraz informacje poufne. Dbamy, aby tylko niezbędne zasoby informacji były wykorzystywane w celach wykonywania naszych zobowiązań wewnętrznych wobec Grupy EUROTEL i naszych kontrahentów. W żadnym innym wypadku nie czynimy użytku z pozyskanych danych i chronimy je spełniając wszelkie wymagania prawne i pozaprawne i nie ujawniając osobom nieuprawnionym. Wszyscy pracownicy Grupy Kapitałowej EUROTEL mają pełną świadomość, iż ochrona informacji jest koniecznością i przekłada się wprost na zaufanie do naszej Organizacji.

Chronimy wszelkie dane pozyskane od naszych klientów, partnerów czy dostawców, a w szczególności powierzone nam dane osobowe. Gromadzimy je jedynie w granicach dozwolonych przez prawo i tylko w niezbędnym zakresie. Przestrzegamy obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, co bezpośrednio służy ochronie prywatności i poszanowaniu praw i wolności osób, których te dane dotyczą.

Wierzymy, iż zapewnienie właściwej i adekwatnej ochrony informacji pochodzących z naszej Organizacji, ale również powierzonych nam przez naszych klientów i partnerów biznesowych, ma znaczenie dla właściwego postrzegania dobrego imienia i reputacji Grupy na rynku kapitałowym.

3.6 ZASADY KOMUNIKACJI

Efektywna komunikacja mająca na celu zrozumiałe prezentowanie stawianych celów i powierzonych obowiązków jest kluczowym kryterium skuteczności naszej pracy. Zapewniamy wszystkim naszym pracownikom dostęp do narzędzi komunikacji wewnętrznej, ponieważ cenimy sobie otwartość i współdziałanie w naszym zespole. Wierzymy, iż kluczową metodą zarządzania jest otwarta, odpowiedzialna i skuteczna komunikacja pomiędzy kadrą kierowniczą a pracownikami i tylko taka komunikacja sprzyja budowaniu trwałych relacji opartych na zaufaniu i prowadzi do realizacji założonych celów biznesowych. Dokładamy starań, aby stosowana przez nas komunikacja odbywała się z poszanowaniem dla kapitału intelektualnego naszych pracowników i charakteryzowała się rzetelnością i nastawieniem na budowanie pozytywnych relacji w naszej Organizacji. Jesteśmy przekonani, iż przejawianie nadzwyczajnej troski o wykonywanie komunikacji, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz Grupy EUROTEL, w sposób rzetelny i profesjonalny przyczynia się do kształtowania odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa. Naszym celem jest odpowiedzialne wykonanie powierzonych nam zobowiązań oparte na rzetelnej i otwartej komunikacji z kontrahentami.

3.7 POSTAWA W CZASIE WOLNYM OD PRACY

Prawo do odpoczynku i prawo do prywatności stanowi dla nas i naszych pracowników niebagatelną wartość. Jednakże zdajemy sobie sprawę, iż wybory podjęte w życiu prywatnym mogą rzutować na dobre imię i reputację naszej Organizacji. Dlatego też dokładamy starań, aby nasze zachowania podjęte w życiu prywatnym pozytywnie wspierały wizerunek Grupy Kapitałowej EUROTEL.

4. RELACJE Z OTOCZENIEM

Zdajemy sobie sprawę, iż w naszym otoczeniu oraz w biznesie znajduje się wiele innych podmiotów oraz organizacji, takich jak nasi klienci, kontrahenci, dostawcy, jednostki administracji rządowej i samorządowej, urzędy, podmioty szeroko rozumianej kontroli uczestników rynku, a także nasi partnerzy biznesowi oraz podmioty wobec nas konkurencyjne.

W interakcjach z instytucjami oraz wszelkiego rodzaju podmiotami, z którymi przyszło nam współistnieć jako uczestnik rynku kapitałowego, kierujemy się przede wszystkim, zawsze i bez wyjątku, dobrem naszej Organizacji oraz jej akcjonariuszy, w szczególności w kontekście dobrego imienia, jej wyniku finansowego, pozycji na rynku oraz szeroko rozumianych relacji z otoczeniem. Podkreślamy, iż nie angażujemy się politycznie oraz ideologicznie i nie wyrażamy naszych poglądów w tej materii. Z pełną konsekwencją i świadomością kształtujemy nasze relacje opierając je na wzajemnym szacunku i zaufaniu, a nadto, odwołując się do profesjonalizmu i wzajemnej akceptacji. Budujemy je z poszanowaniem interesów i praw naszej Organizacji oraz praw i interesów wszelkich będących w naszym otoczeniu podmiotów.

Uczciwe i sprawiedliwe traktowanie wszystkich osób i podmiotów, z którymi mamy styczność na rynku jest priorytetem naszego działania. Dotyczy to zarówno konsumentów, którzy kupują oferowane przez nas produkty i usługi, ale również społeczności, na obszarze których prowadzimy działalność, a także naszych dostawców i podmiotów stanowiących naszą konkurencję. Postępujemy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami w każdym obszarze, w jakim prowadzimy działalność. Nasze działania są w pełni transparentne, bowiem nie angażujemy się we współpracę z podmiotami, których działania budzą wątpliwości. Nasza Organizacja utrzymuje kontakty biznesowe wyłącznie z podmiotami o dobrej opinii, których działalność jest zgodna z obowiązującym prawem.

4.1 RELACJE Z KLIENTAMI

W Grupie kapitałowej EUROTEL jesteśmy zorientowani na klienta. Dążymy do dostarczania produktów i usług, które spełniają nawet najdalsze oczekiwania naszych klientów w zakresie jakości i bezpieczeństwa.

Uczciwość rynku wymaga od nas, abyśmy traktowali klientów w sposób etyczny oraz zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym. Relacje biznesowe i cele handlowe są przez nas realizowane z poszanowaniem dla praw i wolności oraz dóbr naszych klientów. W kontakcie z klientami kierujemy się przede wszystkim szacunkiem oraz rzetelnością zapewniając profesjonalizm obsługi i serwisu.

Nie stosujemy nieuczciwych ani wprowadzających w błąd praktyk. W każdym momencie informujemy naszych klientów w sposób jasny i zrozumiały o warunkach zakupu produktów i usług oferowanych przez naszą Organizację. Jednocześnie z należytą przejrzystością informujemy klientów o cenach i warunkach współpracy, a także o stanie realizacji złożonych przez niego wniosków, skarg i reklamacji. Stosujemy uczciwe warunki kontraktowe z naszymi klientami. Spełniamy obietnice, które składamy naszym klientom.

W procesie kontaktu z klientami nieustannie kierujemy się zasadą bezpieczeństwa uzyskanych od nich informacji oraz danych. Z uczciwością i rozwagą podchodzimy do przetwarzania wszelkich danych i informacji, w szczególności wrażliwych, dotyczących naszych klientów, bądź też ważnych informacji dotyczących prowadzonych przez nich działalności. Przywiązujemy dużą wagę do długofalowych i opartych na zaufaniu relacji z naszymi klientami. Do naszych zadań ukierunkowanych na klienta, zarówno indywidualnego, jak i instytucjonalnego, podchodzimy z należnym mu zainteresowaniem oraz szacunkiem, a także unikamy zachowań o nacechowaniu dyskryminacyjnym i obraźliwym.

4.2 RELACJE Z PARTNERAMI BIZNESOWYMI

Przy dokonywaniu wyboru dostawców kierujemy się przede wszystkim ich odpowiedzialnością i solidnością jako partnerów biznesowych. Staramy się budować wyłącznie transparentne relacje oparte o równowagę stron i partnerstwo. Dlatego też starannie przeprowadzamy postępowanie służące do wyboru dostawców i dokonujemy ich weryfikacji w oparciu o wewnętrzne procedury i wymogi naszej Organizacji. Jednocześnie każdemu z dostawców zapewniamy równe szanse w dostępie do przekazywanych przez nas informacji w procesie wyboru oraz wykluczamy te podmioty, które mogłyby wygenerować zdarzenia mające charakter konfliktu interesów w zakresie prowadzonej współpracy. Podczas zawarcia umów, a także w trakcie współpracy dochowujemy najwyższych standardów staranności, a także na każdym jej etapie dokonujemy rzetelnej oceny jakości i efektów współpracy. W działaniu z dostawcami kierujemy się profesjonalizmem i rzetelnością, gdyż wierzymy, że tylko takie działanie z naszymi interesariuszami prowadzi do równowagi w relacjach biznesowych.

Współpracujemy wyłącznie z takimi podmiotami, które prowadzą swą działalność w sposób uczciwy i transparentny. Relacje z dostawcami i podwykonawcami opieramy na obustronnym zaufaniu i profesjonalizmie. Zobowiązujemy współpracujące z nami podmioty do przestrzegania analogicznych standardów rzetelności, jak te, których przestrzegamy sami, bowiem nieuczciwe zachowania mogą zaszkodzić reputacji Grupy Kapitałowej EUROTEL. Nasze decyzje w zakresie dopuszczenia do łańcuchów dostaw konkretnych partnerów i dostawców mają bezpośredni wpływ na dobre imię naszej firmy i przekładają się na naszą działalność.

Dbając o rozwój własny, przyczyniamy się także do rozwoju firm, które są naszymi partnerami biznesowymi.

4.3 RELACJE Z AKCJONARIUSZAMI I INNYMI UCZESTNIKAMI RYNKU KAPITAŁOWEGO

Naszym celem jest dbałość z najwyższą możliwą starannością o interes naszych akcjonariuszy. Dlatego też jesteśmy odpowiedzialnym uczestnikiem rynku kapitałowego i z równym zaangażowaniem traktujemy wszystkich jego uczestników. Przejrzysta komunikacja z rynkiem oraz rzetelne zarządzanie to działania, które wzmacniają zaufanie do naszej Organizacji, o które troszczymy się z największą powagą.

Prowadzimy działalności w taki sposób, aby nasza Organizacja rozwijała się w sposób stabilny i bezpieczny. Decyzje podejmowane przez nas każdego dnia zawsze uwzględniają perspektywę długookresową i przewidują skutki podejmowanych przez nas działań. Dlatego też w naszych działaniach kierujemy się dbałością o rentowne i profesjonalne zarządzanie naszą Organizacją oraz udzielanie odpowiedniego wsparcia naszym partnerom na rynku kapitałowym i akcjonariuszom.

Każdego dnia przyczyniamy się do kształtowania relacji z innymi uczestnikami rynku kapitałowego poprzez dbałość o rzetelność przekazywanych informacji oraz terminowość ich przekazania, a także komunikację zgodną z wewnętrznymi procedurami regulującymi dostęp do informacji oraz wyłącznie przez podmioty do tego upoważnione. Troszczymy się, aby żaden z uczestników rynku, w szczególności, aby akcjonariusze mniejszościowi, nie czuli się dyskryminowani i pomijani w naszych relacjach i kontaktach.

4.4 RELACJE Z PODMIOTAMI KONKURENCYJNYMI

Relacje z podmiotami będącymi naszą konkurencją opieramy o uczciwość i szacunek. Jesteśmy świadomi faktu, iż razem tworzymy rynek i od naszych działań zależy, czy będzie cechował się on równością szans w dotarciu do klienta oraz wysoką jakością świadczonych usług i oferowanych produktów. Stoimy na stanowisku, iż uczciwa konkurencja prowadzi do efektywności gospodarczej. Prowadzimy działalność w sposób, który nie ogranicza uczciwej konkurencji, zgodnie ze standardami antymonopolowymi i biznesowymi, które spełniają oczekiwania klientów, rynku oraz opinii publicznej. Wierzymy, iż działanie w oparciu o uczciwe i przejrzyste zasady stanowi wysoko cenioną wartość zarówno dla naszych klientów, jak i akcjonariatu.

Naszą przewagę konkurencyjną budujemy przede wszystkim w oparciu o legalne źródła informacji. Przyjmujemy odpowiedzialną postawę w kształtowaniu relacji z konkurencją między innymi poprzez identyfikowanie sytuacji mogących posiadać przymiot konfliktu interesów oraz prezentowanie otwartej i profesjonalnej postawy nastawionej na propagowanie uczciwej konkurencji, unikanie sytuacji spornych i szeroko pojęty dialog. O podmiotach konkurencyjnych, zarówno wewnątrz naszej Organizacji, jak i na zewnątrz, wypowiadamy się z należytym szacunkiem oraz z poszanowaniem ich dobrego imienia.

4.5 RELACJE SPOŁECZNE

Dokładamy wszelkich starań, aby utrzymywać pozytywne relacje z lokalnymi społecznościami oparte na dialogu i otwartości. Naszym celem jest budowanie korzystnych obustronnie stosunków poprzez zapewnianie miejsc pracy, udział w życiu społeczności lokalnych, a także poprzez wsparcie społecznych inicjatyw kulturalnych, sportowych oraz przyrodniczych. Szanujemy godność i nie dyskryminujemy jakiegokolwiek z naszych interesariuszy, a także z otwartością nawiązujemy współpracę ze wszystkimi partnerami lokalnej społeczności. Wierzymy, że nasza działalność pozytywnie wpływa na życie lokalnych społeczności i staramy się być ich partnerem.

Jako Grupa Kapitałowa, wspieramy działania humanitarne, kulturalne, społeczne, sportowe i naukowe poprzez dokonywanie darowizn oraz zawieranie umów sponsoringowych. Każde takie działanie podlega uprzedniej kontroli wewnętrznych regulacji i jest dozwolone wyłącznie dla celów i na warunkach tam opisanych.

4.6 RELACJE Z OTACZAJĄCĄ NAS PRZYRODĄ I ŚRODOWISKIEM NATURALNYM

Naszym celem nadrzędnym jest działalność na rynku oparta o troskę o środowisko i otaczającą nas przyrodę. Każde działanie biznesowe może bowiem oddziaływać negatywnie na nasze otoczenie i wpływać na jakość naszego życia. W Grupie Kapitałowej EUROTEL przestrzegamy obowiązujących regulacji prawnych w zakresie ochrony środowiska we wszystkich jej aspektach. Działamy tak, aby minimalizować wpływ naszej działalności na przyrodę. Zmniejszamy wpływ naszej działalności na środowisko poprzez inicjatywy obejmujące redukcję zużycia wody i energii elektrycznej oraz recykling.

Dbając o zrównoważony rozwój naszej Organizacji oraz kształtując proekologiczne i odpowiedzialne postawy wśród naszych pracowników oraz klientów, szanujemy potrzebę naszych dzieci i wnuków do życia w czystym środowisku naturalnym i nienaruszonej przyrodzie. Wewnątrz Grupy Kapitałowej Eurotel stosujemy rozwiązania techniczne i technologiczne, dzięki którym racjonalnie gospodarujemy energią elektryczną oraz surowcami energetycznymi, co ma bezpośredni wpływ na ochronę cennych przyrodniczo obszarów na ziemi. Wdrażamy wewnętrzne procedury mające na celu zapewnienie działań zgodnych z wymogami regulacji prawnych w zakresie ochrony środowiska. Dzięki kształtowaniu świadomości ekologicznej naszych pracowników wewnątrz Organizacji oraz poza nią, aktywnie przyczyniamy się do ograniczenia oddziaływania naszej działalności na otoczenie i przyrodę.

Podczas podejmowania decyzji o nowych inwestycjach, jednym z kryteriów stanowi dla nas aspekt środowiskowy.

POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU NARUSZENIA PRAWA LUB NASZYCH WARTOŚCI I ZASAD

Każdy kto jest w posiadaniu informacji na temat nieprawidłowości, skutkującej naruszeniem prawa lub Kodeksu Etyki Grupy Kapitałowej EUROTEL przez osobę działającą na rzecz lub w Jej imieniu powinien to zgłosić.

Grupa Kapitałowa EUROTEL przewiduje wewnątrzorganizacyjną możliwość sygnalizowania nieprawidłowości tj. dobrowolnego dokonania zgłoszenia w sposób anonimowy.

Osoba zgłaszająca informację o działaniach, których skutki mogą być szkodliwe dla Organizacji, jej pracowników lub kontrahentów otrzymuje status Sygnalisty. Sygnalistą może być każdy, w szczególności pracownik, współpracownik, partner biznesowy lub klient.

Aby zgłosić problem lub naruszenie obowiązujących przepisów lub Kodeksu Etyki Grupy Kapitałowej EUROTEL, przede wszystkim należy skontaktować się z bezpośrednim przełożonym (o ile zgłoszenie go nie dotyczy), a w dalszej kolejności z wybranym członkiem zarządu lub Radą Nadzorczą EUROTEL S.A.

Dane osobowe i inne informacje przekazane w drodze powyższego zgłoszenia pozostają poufne do momentu wyrażenia zgody przez sygnalistę/zgłaszającego na ujawnienie całości lub części tych informacji.

 

KODEKS-ETYKI GRUPY-KAPITAŁOWEJ-EUROTEL